Nytt trusselbilde – nytt forsvar! Les mer

Hvordan kan vi sjekke karantene-eposter i FD E-postkontroll

Alle e-postkontroll løsninger har karantenehåndtering. Disse funksjonene er til for å hindre at uønsket e-post kommer i brukernes e-postbokser.

I FD E-postkontroll stoppes e-poster som åpenbart er klassifisert som SPAM, og legges i «Quarantined». Der løsningen er i tvil om klassifiseringen, vil e-posten bli satt i en midlertidig karantene. FD E-postkontroll sender så en oversikt over de tvilsomme e-postene, slik at brukeren selv kan velge hvordan e-posten skal behandles.

Se eksempel

Valgene dine er:


Hvordan sjekke selve karantene-boksen din i FD E-Postkontroll

Det kan ofte være lurt å jevnlig sjekke hva som ligger i «Quarantined». Dette er da e-poster som er blokkert (enten automatisk eller gjennom «Blokker» funksjonen nevnt over). Karantenehåndteringen er gjort basert på logaritmene hos produsenten, og er 100% maskinell.

Gå inn på linken https://frontdesk.cloud-protect.net/

Logg så på med din Microsoft Office 365 identifikasjon.

Etter innlogging, søk etter E-Post. La standardvalgene stå, og dobbeltsjekk at status er «Quaratined»:

Du får da opp en liste over E-Post som ligger i karantene fra de siste 7 dager.

Velg den E-Posten du ønsker å frigjøre, og actions:

Velg så «Release from Quarantine»:

Og trykk Apply:

Eposten vil så få status «Queued» og tilslutt bli levert i din innboks.

For å få opp mailen i loggen etter at mailen er levert, må man endre «Status» i søkefeltet:

Fagdata AS © 2020 | Personvern